Loading...

Saturday, June 26, 2010

SAHABAT

Salam.Tepat 6 purnama sudah berlalu, bagaikan menunggu matahari menjelma, setiap hari kita melihat matahari..tatkala kilat sabung-menyabung Allah turunkan hujan.. kita sering tertanya-tanya, ''dimanakah matahari?'' lantas Allah jadikan pelangi untuk mewarnai sebuah kehidupan..saya tidak pandai bermain-main kata..kalau salah komenla..dalam hidup ini jangan takut kepada kegagalan,kerna kegagalan itu asas kejayaan..jangan kita mengejar kejayaan kelak buruk padahnya tetapi jadikan diri kita insan cemerlang insyaAllah kejayaan akan mengejar kita..fuhh!!lama betul tak main mende ni..eh mende ni pulak,, berblogla..akhirnya terniat kembali untuk berkecimpung semula di dalam arena blog ini.. (ayat nak gempak je lebih)..ok back to the title..'SAHABAT'.. sahabat ini anugerah Allah..dia adalah cermin kepada diri kita..pilihla sahabat yang baik dan nasihatla sahabat yang nakal..senanya ana rindu kat semua sahabat2 ana.. harap2 anda semua terus tabah dan yakin dengan agama kita iaitu ISLAM.. sempena semua sahabat2ku, ana ingin hadiahkan kepada kalian sebuah lirik yang amat dalam maknanya dari sedalam hati yang paling dalam..bacalah dan hayatilah:

Selama ini
Kumencri-cari
Teman yang sejati
Buat menemani
Perjuangan suci

Bersyukur kini
PadaMu Illahi
Teman yang dicari
Selama ini
Telah kutemui

Dengannya di sisi
Perjuangan ini
Senang diharungi
Bertambah murni
Kasih Illahi
KepadaMu Allah
Kupanjatkan doa
Agar berkekalan
Kasih sayang kita

Kepadamu teman
Ku pohon sokongan
Pengorbanan dan pengertian
Telah kuungkapkan
Segala-galanya...

KepadaMu Allah
Kupohon restu
Agar kita kekal bersatu
Kepadamu teman
Teruskan perjuangan
Pengorbanan dan kesetiaan
Telah kuungkapkan
Segala-galanya
Itulah tandanya
Kejujuran kita

9 comments:

  1. semua sahabat la rashid..ko lagi ar..ko pembangkit semangat aku tatkala aku jatuh..

    ReplyDelete
  2. ana?
    hehe..afif, kim salam kt budak2 sana

    ReplyDelete
  3. seseorang yang ana kenal walaupun setengah minit berjumpa ana anggapnya kawan ana..apatah lagi anta asif yang merupakan ketua ana dulu.. insyaAllah ana akan kirimkan salam nta..

    ReplyDelete
  4. HAHAHAHAH weh rindu gila la saat xplorasi kau jatuh basikal dulu! HAAHHAHAHA

    ReplyDelete
  5. terbaik ar rashid..seronok kan malukan aku depan public...

    ReplyDelete
  6. entahlah. aku dah lupa la cara jatuh dulu, tapi ingat la kejadian tu. tak silap aku kau kata nak drift kan?

    ReplyDelete
  7. haha..aah nak drift..pastu overlap corner.. boom!!nuclear menggegar shah alam..

    ReplyDelete