Loading...

Tuesday, December 29, 2009

peristiwa pelik

salam..hari berganti hari bulan berganti bulan..tahun berganti tahun..arr kan pantun tu..haha.. pada hari isnin 28/12/2009..atau lebih dikenali dengan panggilan semalam..telah berlaku peristiwa yang pelik,mungkin kelakar..tapi berpengajaran...pada malam sebelum hari isnin itu iaitu 27/12/2009, ana tidur dalam pukul 11.30 malam..keesokannya iaitu pada hari peristiwa pelik ini berlaku.. ana bangunla dari tidur..tapi dalam keadaan ngantuk dan tidak tahu jam pukul berape..lepas bangun ana terus ambil wudhu'..dan dengan yakinnya ana berniat ''sahaja aku solat subuh 2 rakaat kerana Allah Taala..dan bertakbir..fuh selesai solat,mak ana pun tanya arr ye arr pelik kan,anak dia bangun dan terus solat..mak ana berkata''solat apa tadi?''ana pun jawab ''solat subuh mak''..kenapa?''tanyaku kembali..makku berkata''adik[panggilan namaku disebabkan aku merupakan anak bongsu],afif sihat tak?ke mamai?mimpi eh..subuh belum masuk la dik..ha tu la mak dah cakap da semalam..tido awal..nanti boleh solat tahajud..ekau dogil..tak habis-habis men game je..orang bangun awal leh solat tahjud,ngaji,..sekarang baru pukul 5.40''haha nasihat ibuku dalam loghat negeri sembilan''..beberapa minit kemudian,ana terdengar bunyi ketukan gong azan oasis dari televisyen..ana pun terus tengok jam..dan tergelak..pada hari itu ana solat subuh dua kali..sebelum masuk waktu dan selepas masuk waktu..hai..pengajarannya..bangun dari tidur tu baca doa bangun tido..patu tengok jam,sempat ke tak nak wat solat tahajud..jangan terus solat je..dan lagi satu fikirla sendiri..salam..

1 comment:

  1. sekejap ana, sekejap aku....
    bahasa rojak sikit....haha
    Teruskan usaha anda...

    ReplyDelete